top of page
חיפוש
  • Avi Lipa

טיפים לקראת פתיחת חברה/פעילות באוסטרליה



בשנים האחרונות חברות ישראליות גילו את היתרונות המגולמים בפתיחת פעילות עסקית באוסטרליה, ומנגד אוסטרליה גילתה את יכולות הסייבר והטכנולוגיות של ישראל. כל אלה בנוסף לאמנת המס שנכנסה לתוקף בשנת 2020, יצרו הזדמנויות עסקיות מעולות להרחבת השיתוף בין המדינות.

המומחים של קבוצת לינדן, המתמחה במתן שירותי פיתוח עסקי וראיית חשבון לחברות ישראליות המעוניינות לנטוע את שורשיהן באוסטרליה, הביאו בפניכם טיפים מעולים לקראת פתיחת חברה ו/או הקמת פעילות עסקית באוסטרליה.

רבים סבורים כי הקמת פעילות עסקית במדינה זרה טומנת בחובה קשיים ותהליכים ארוכים, אך המומחים של לינדן מסבירים; "לא מדובר על תהליך מורכב, אבל אתם צריכים לצדכם את אנשי המקצוע הנכונים שינווטו אתכם בבטחה. בנוסף, עליכם לפעול לפי מתודות עבודה מוקפדות, תוך שמירה על חוקי הרגולציה ודרישות הרשויות".


#טיפ 1: הכל עניין של היתכנות מוקפדת

שלב ההיתכנות הוא הבסיס החשוב ביותר בתהליך הקמת פעילות עסקית באוסטרליה. ההיתכנות המדוברת חייבת לכלול בדיקות שוק מקדימות, ביצוע סקר שוק, השוואת, איסוף מידע והכנת קרקע יציבה שתאפשר להניב פירות מתוקים בהמשך.


#טיפ 2: לא לדלג על שלב פיתוח עסקי והכנת תוכנית עסקית

כאשר פונים לדירקטור (בהמשך נספר את החשיבות שלו) לצורך הקמת פעילות עסקית באוסטרליה, יש צורך להציג בפניו תוכנית עסקית, ולכן מומלץ לבצע זאת מבעוד מועד ולא להמתין לדקה האחרונה. הפיתוח העסקי יכיל בין היתר גם בניית אסטרטגיות צמיחה החיוניות לעתיד הכלכלי ורווחיות החברה.


#טיפ 3: שירותי דירקטור

באוסטרליה לא ניתן לפתוח חברה בע"מ ללא מינוי דירקטור אוסטרלי מקומי (תושב). תפקידו של הדירקטור להיות הגורם האחראי על פעילות החברה ולוודא כי היא עובדת כשורה ובהתאם לרגולציות של הרשויות. במידה וקיימת סכנה לפשיטת רגל, או לחלופין התנהלות לא ראויה, עליו להתריע על כך לרשויות. נציין כי ניתן למנות שותף מקומי או נציג ממשרד רו"ח/עו"ד של חברה מקומית לדירקטור.


#טיפ 4: קביעת היררכיה כאבן דרך

כחלק מהרגולציה באוסטרליה, לצורך הקמת פעילות עסקית על החברה להגדיר את תפקידם של בעלי החברה מראש, וזאת לצורך חלוקת מניות, לצורך קביעת תקנון ומדיניות, ועריכת הסכם לבעלי המניות. הגדרת התפקידים חייבת להיות ברורה ועל פי דרישת הרשויות.


#טיפ 5: בניית תוכנית כלכלית בהתאם לאמנת המס

חשוב להבין שבאוסטרליה יש הרבה הוצאות שניתן לדרוש אותן כהוצאה מוכרת כחברה, ולכן כדי לדעת היטב את חוקי המיסוי ולהתייעץ עם רו"ח מקומי כבר בתחילת הדרך, על מנת שיבנה תוכנית כלכלית נכונה בהתאם לחוקי אמנת המס. כידוע, ישראל חתמה על אמנת מס הפועלת למניעת חיוב כפול במס בין המדינות על רווחי ההון. האמנה למעשה מבטיחה כי מקום מגוריו של אדם יאפשר לו לקבל זיכוי על המס ששולם במדינה שאינה מדינת התושבות שלו, ו/או הכנסות שמקורן במדינה שאינה מדינת התושבות שלו יהיו פטורות ממס.

בניית שלד פיננסי יציב עוד בתחילת הדרך, תוביל ליעילות פיננסית, מיצוי הרווחים ומינימום מס לתשלום.


#טיפ 6: לדעת מראש אילו רישיונות דרושים

באוסטרליה בעלי עסקים מתחומים שונים נדרשים להציג רישיונות והיתרים בהתאם למיקום החברה, אופי הפעילות וכו'. הרישיונות יכולים להיות על מתן שירותים או מוצרים שונים (גם לבעלי מקצועות החופשיים), ולכן מומלץ להיערך מראש מבחינת הרישיונות ולדעת את דרישות הרשויות. תוכלו להתעדן בלינק הזה ולבדוק אילו רישיונות הרשויות באוסטרליה דורשות לכל סוג פעילות.

bottom of page